Tarih: 14.11.2025 09:40

ANTALYA KEMER’DE 5 YILDIZLI OTELDE MAAŞ KRİZİ.. ÇALIŞANLAR İSYAN EDİYOR

Facebook Twitter Linked-in

Antalya'nın Kemer ilçesinde bulunan 5 yıldızlı bir otelin çalışanları 3 aydır maaş alamadıkları için CİMER'İ şikâyet yağmuruna tuttu. CİMER başvurularının "Otelin ismi yanlış yazıldı" gerekçesi ile reddedilmesi tepkileri daha da arttırdı. Çalışanlar maaş krizinin çözülmesini isterken isyanlarını dile getirdi.

Antalya'nın Kemer ilçesi Tekirova turizm bölgesinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı Tekirova otelinde yaşanan maaş krizi çalışanları isyan ettirdi. Otelde farklı birimler üzerinden toplamda yaklaşık 400 personelin, Eylül ve Ekim ayı maaşlarını halen alamadığını, Kasım ayına gelinmesine rağmen ödeme yapılmadığı öne sürüldü.

CİMERE ŞİKAYET YAĞMURU

Çalışanlar yaşadıkları mağduriyet nedeniyle CİMER'e çok sayıda şikâyet dilekçesi gönderirken, sistemden gelen yanıtta otelin "Adres bilgisinin eksik veya hatalı olduğu" belirtilince bu durum personelin tepkisini daha da artırdı. Çalışanlar söz konusu yanıt üzerine CİMER'e yeniden başvuru yaparak adresi doğru yazdıklarını ifade etti.

KAYYUM ATANDI

Çalışanlar otelin işletmecisi olan holdinge bir süre önce Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) tarafından kayyum ataması yapıldığını savundu. Ancak çalışanlar, o tarihten bu yana kayyum heyetinden maaşlar, hak edişler ve otelin geleceği konusunda yazılı bir bilgilendirme yapılmadığını dile getirdi. Personel, kayyum heyetinin otelde sürekli bulunmaması nedeniyle sahadaki fiili durumun tam anlamıyla görülmediğini savundu.

BİLGİ VERİLMİYOR

Antalya Körfez Gazetesi muhabiri Ertuğrul Gün'ün haberine göre; çalışanların, CİMER'e gönderdiği dilekçede, "Çalışmaya devam ettiğimiz halde maaşlarımızın ne zaman ve hangi kaynakla ödeneceğine dair hiçbir açıklama yapılmamıştır. Sözlü ifadeler dışında tarafımıza net bilgi ulaşmadı" ifadeleri yer aldı. Ayrıca dilekçede, gerekirse SGK veya Çalışma Bakanlığı denetmenlerinin otelde inceleme yapması talep edildi.

ŞİRKET İSİM DEĞİŞTİRDİ

Çalışanlardan bazıları sosyal medya üzerinden de seslerini duyurmaya çalışarak, "Yaklaşık 2,5 aydır maaş alamıyoruz, hiçbir yere başvuramıyoruz. Lütfen sesimizi duyurun" çağrısı yaptı. Öte yandan, otelin bağlı bulunduğu grubun geçtiğimiz ağustos ayında aldığı kararla, şirket ismini değiştirdiği ve bu dönüşümü "sürdürülebilir büyüme, inovasyon ve rekabet gücünü artırma hedefleri doğrultusunda" yaptığı ifade edilmişti. /ANTALYAKÖRFEZ




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —