Antalya'da 19 olan tescilli ürün sayısını artırmak için başlatılan seferberlik kapsamında yaklaşık 200 ürün için tescil başvurusu yapıldı. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yavuz Taşçıoğlu, markalaşmanın önemini ve faydalarını anlattı.
Antalya Valiliği'nin girişimleri ile yöresel ürünlerin Coğrafi İşaret alması seferberliği devam ediyor. 19 ürünü tescil edilen Antalya'da, belediyeler, oda ve borsaların girişimi ile yaklaşık 200 ürün için tescil başvurusunda bulunuldu. Antalya'nın 19 ilçesinden de başvurular yer alırken, özellikle kırsalda bulunan ve unutulmaya yüz tutan çok sayıda ürün de yeniden markalaşma yoluna girdi.
TESCİL İLE SATIŞLAR VE BİLİNİRLİK ARTIYOR
Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yavuz Taşçıoğlu, markalaşmanın satışları artırma ve müşteri sadakatini artırmak için yapıldığını belirtti. Taşçıoğlu, bir ürünün Coğrafi İşaret tescili kazanması ile kalitesinin, yöreden elde edilen hammaddesinin ve yerel niteliklere bağlı olarak belli bir tanınırlığın koruma altına alındığını belirtti.
TOPLUMUN YAPISINI DA TANITIR
Tescilde başvuru sayısının 2016 yılından itibaren arttığını belirten Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Yavuz Taşçıoğlu, coğrafi işaretli ürünler hakkında bilgi verirken şunları söyledi: "Coğrafi işaretli ürünler toplumun sosyolojik yapısını, kültürünü, yaşam şartlarını, geçim şartlarını, tarımsal üretim desenini, tarımsal üretim yöntemlerini, yörenin ekonomik yapısını, yörenin coğrafi yapısını ve üretim yöntemlerinin yansımasını sağlar".
COĞRAFİ İŞARET'İN FAYDALARI
Coğrafi İşaretli ürünlerin üreticiye ve yöreye katkılarını anlatan Taşçıoğlu, "Bu ürünler Pazar değerinde artış sağlar. Rekabette avantaj sağladığı gibi sürdürülebilir üretimi teşvik eder. Ulusal ve uluslararası alanda tanınma ve itibar sağlayan bu ürünler, çiftçinin kalkınmasını, taşıma masraflarının azalmasını ve gelirlerin artmasına bağlı olarak yerel bazda üretilen tarım ürünleri çeşidinin artmasını sağlar" ifadelerini kullandı.
MARKALAŞMA İÇİN KOOPERATİFLEŞME ÇOK ÖNEMLİ
Küçük üreticilerin, yerel ürünlerini markalaştırması için mutlaka birlikte hareket etmesi gerektiğini belirten Öğretim Üyesi Yavuz Taşçıoğlu, "Birlikte hareket etmek çok önemli. Kimse tek başına her şeyi yapamayabilir. Burada kooperatifleşme ön plana çıkıyor. Eskiden imece usulü yapılan üretimler, artık birlikte hareket ederek yapılabilir. Coğrafi İşaretli ürünlerin asıl amacı, mevcut potansiyeli değerlendirmektir. Yereldeki ürünü markalaştırarak ulusal boyuta taşımak için coğrafi işaret çok önemli. Coğrafi İşaret aslında yerelin kalkınması demektir" diye konuştu.
TÜRKİYE'NİN AB TESCİLLİ 26 ÜRÜNÜ
Türkiye'nin Avrupa Birliği'nde A tescili almış 26 ürününün olduğunu belirten Taşçıoğlu, "Bu ürünler Gaziantep baklavası, Aydın İnciri, Malatya Kayısısı, Aydın kestanesi, Milas Zeytinyağı, Bayramiç Beyazı, Taşköprü Sarımsağı, Giresun Tombul Fındığı, Antakya Künefesi, Suruç Narı, Çağlayancerit Cevizi, Gemlik Zeytini, Edremit Zeytini, Milas Yağlı Zeytini, Ayaş Domatesi, Maraş Tarhanası, Edremit körfezi Yeşil Çizik Zeytin, Ezine Peyniri, Safranbolu Safranı, Aydın Memecik Zeytinyağı, Araban Sarımsağı, Osmaniye Yer Fıstığı, Bingöl Balı, Bursa Şeftalisi, Hüyük Çileği ve Bursa Siyah İnciri" bilgilerini verdi. /ANTALYAGÜNDEM