İkisi coğrafi işaretli, dördü tescil sürecinde yaklaşık 50 çeşit reçel üretilen Antalya'da reçel, hediyelik ürün olarak da alıcı buluyor.
Ürettiği tarım ürünlerinin büyük kısmını iç ve dış piyasalarda taze olarak tüketen Antalya bir kısmını da katma değerli ürün haline getiriyor.
Reçelcilik Antalya`da tarım ürünlerinin işlenerek yeni bir mamül olarak piyasaya sürüldüğü en önemli sektör.
Yaklaşık 50 çeşit reçel üretilen ilde bu lezzetler, iç piyasanın yanısıra Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere başta olmak üzere 30`dan fazla ülkede alıcı buluyor.

Aralarında yüz yıllık işletmelerin de bulunduğu Antalyalı reçel üreticileri geleneksel meyveler dışında patlıcan, karpuz kabuğu, ceviz, limon çiçeği, şadok, süt ve hurma gibi malzemelerden de reçel yaparken çeşitlilik reçeli hediyelik bir ürün haline getirmiş durumda.
Antalyalılar ve tatilciler reçeli artık sadece kendi mutfakları için değil yakınlarına hediye olarak da satın alırken işletmeler de buna uygun adımlar atıyor.
Antalya`da üretim yapan firmalar reçellerini artık özel ambalajlarda da satışa sunarken mağazalarını rengarenk hediye paketleri süslüyor.
Bergamot ve turunç kabuğu gibi iki coğrafi işaretli reçele de sahip olan ve yıllık 20 milyon yabancı turist hedefleyen Antalya`da tanıtımın artmasıyla birlikte hediyelik reçel sektörünün katlanarak büyüyeceği belirtiliyor. /TRTHABER

