Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nin güzergâh tanıtım toplantısında gerginlik yaşandı. Vatandaşlar projenin Alara, Çakallar, Akdam ve Sabırlar Mahallelerinde yerleşim birimleri, tarım arazileri, cami ve mezarlıkları tehdit ettiği gerekçesi ile karşı çıktı. Gerilimin yükseldiği toplantıda salona jandarma ekipleri girdi.
Antalya’da uzun yıllardır yapılması dört gözle beklenen Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nde çalışmalara geçtiğimiz günlerde başladı. Bir yandan sahada çalışmalar devam ederken diğer taraftan ise kamulaştırma kapsamında mahalle bilgilendirme toplantıları sürüyor. Avsallar mahallesinde geçtiğimiz günlerde yaşanan toplantıda halkın tepkisi ile karşılaşıldı. Gerilim üst düzeye çıktığı toplantıda jandarma ekipleri salona girerek güvenlik üst düzeye çıkardı.
İŞTE DEV PROJE
Antalya-Alanya Otoyolu Projesi’nin 84 kilometresi 2x3 şeritli otoyol ve 38 kilometresi 2x2 şeritli bağlantı yolu olmak üzere toplam 122 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor. Serik Kavşağı’ndan başlayarak Toros Dağları’nın eteklerinden ilerleyen otoyol, Konaklı’nın kuzeyindeki Batı Kavşağı’nda son bulacak. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, otoyolun teknik detaylarını daha önce kamuoyuyla paylaşmıştı. Bakan Uraloğlu, “Proje kapsamında 7 kavşak (Serik, Taşağıl, Manavgat, Manavgat Doğu, Alarahan, Konaklı, Alanya Batı), toplam uzunluğu 11 bin 300 metre olan 8 tünel, 7 bin 30 metre uzunluğunda 19 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisi yer alacak.” demişti.
TASARRUF ÖN PLANDA
Antalya Körfez gazetesi muhabiri Ertuğrul Gün'ün haberine göre; Uraloğlu, projenin tamamlanmasıyla birlikte yıllık 6,6 milyar TL tasarruf sağlanacağını belirterek, bunun hem zaman kaybının önüne geçilmesi hem de akaryakıt tüketiminin azalması sayesinde gerçekleşeceğini vurguladı. Avsallar mahallesinde geçtiğimiz günlerde yaşanan toplantıda halkın tepkisi ile karşılaşıldı. Gerilim üst düzeye çıktığı toplantıda jandarma ekipleri salona girerek güvenlik üst düzeye çıkardı.
TANSİYON YÜKSELDİ
Ancak söz konusu proje güzergahı Alara, Çakallar, Akdam ve Sabırlar Mahallelerinden, yerleşim birimleri, tarım arazileri, cami ve mezarlıklar risk altında bırakması nedeniyle bölge halkından tepki çekti. Avsallar Kör Ali Baysal Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen halk toplantısında projeyle ilgili bilgi almak isterken yetkililerin “bizim yetkimiz yok” yanıtı tansiyonun yükselmesine neden oldu. Vatandaşlar yerleşim yerlerinin tamamen zarar göreceğini ve projenin alternatif güzergâh üzerinden geçmesi talebinde bulundu.
KARMAŞIK HÂLE GELDİ
Serik’ten Konaklı’ya kadar olan güzergâhta, istimlak ve çevresel etki açısından hiçbir yerleşim yerine zarar vermeyen alternatif bir otoyol güzergâhı askıda durduğunu dile getiren bölge sakinleri, “Bu güzergâhın değerlendirilmemesi, 2018’de kimsenin haberi olmadan olumlu verilen ÇED raporunun 2025 Haziran ayında yine sessizce yenilenmesiyle daha da karmaşık hâle geldi. Otoyolun krediyle yapılması nedeniyle halk toplantılarında onay alınmaya çalışılmakta, imza kampanyaları düzenlenmekte.” dedi.
MAHALLEYİ BÖLÜYOR
Avsallar Mahalle Muhtarı Hayri Yıldırım açıklamasında, “Avsallar’da bir sıkıntı görünmüyor. Akdam ve Sabırlar Mahallelerinin ortasından geçiyor. 300-500 metre yukarısından geçilmesi yönünde bir talep var. Bazı bölgelerde mezarlıkların yok olacağı, 30-40 tane ev yıkılacağı söylentisi var. Bizim mahallede girişte 9-10 dönümlük bir alan etkileniyor. Bu tür projelerin mahallelerden uzak olması gerekir. Biz projeye karşı değiliz. Hiçbir muhtar karşı değil. Ama mümkünse biraz dışarıdan gitmesi gerekir. Olay çıkınca toplantıdan bir sonuç elde edilemedi. Akdam mahallesi sakinleri çok itiraz etti. Onların haklı sebepleri var. Yerleşim yerlerinin üzerinden gitmesi gerekir, böyle bir imkan var. Ormanlık alan, buradan geçebilir. Bu yol bir an önce yapılması gerekir biz havalimanına 2,5 saatte giremiyoruz.” dedi. /ANTALYAKÖRFEZ