DOLAR 32,1995 0.05%
EURO 34,9821 -0.04%
ALTIN 2.513,470,13
BITCOIN 22756105,60%
Antalya
31°

AÇIK

02:00

İMSAK'A KALAN SÜRE

BİR İTİRAF GELDİ.. ‘AKILLI’ CİHAZLARINIZ GERÇEKTEN SİZİ DİNLİYOR MU?
60 okunma

BİR İTİRAF GELDİ.. ‘AKILLI’ CİHAZLARINIZ GERÇEKTEN SİZİ DİNLİYOR MU?

ABONE OL
19 Aralık 2023 17:30
BİR İTİRAF GELDİ.. ‘AKILLI’ CİHAZLARINIZ GERÇEKTEN SİZİ DİNLİYOR MU?
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İnternette gezinirken karşımıza çıkan reklamlar her zamankinden daha isabetli önerilerle bizi şaşırtırken ‘verilerimizin satıldığına’ dair uyarı mesajları karşımıza çıkmaya devam ediyor.

Haklı olabilirler (ya da değiller). Ancak geçtiğimiz gün basına yansıyan bir haber kamuoyunun geniş bir kesiminin yıllardır inandığı ‘akıllı telefonların reklam sunmak için insanları dinlediği’ iddiasının yeniden gündeme gelmesine neden oldu.

404 Media tarafından aktarılan bilgiye göre medya devi Cox Media Group (CMG) bünyesinde yer alan bir pazarlama ekibi; akıllı telefonlar, akıllı TV’ler ve diğer mikrofonlu cihazlar aracılığıyla ortamdaki konuşmaları dinleyen yapay zekâ destekli yeni bir reklam stratejisi sunmaya başladı.

Şirket ‘Aktif Dinleme’ olarak adlandırılan bu özelliğin ‘gerçek zamanlı gündelik konuşmalara dayanarak’ potansiyel müşterileri belirleyebileceğini iddia ediyor.

CMG’nin web sitesinde, “Günlük konuşmalarında hizmetinize olan ihtiyacı tartışan potansiyel müşterileri hedefleyebilseydiniz, bu işletmeniz için ne anlama gelirdi? Hayır, bu bir Black Mirror bölümü değil. Bu ses verisi ve CMG bunu avantaj olarak sunabilecek yeteneklere sahip” diyor.

" alt="">

Kasım ayında arşivlenen blogda ajans, makine öğrenimi algoritmalarının yeni bir pazarlama çağını nasıl başlattığına işaret ediyor ve özelliğin ‘bugün kullanılabilir’ olduğunu belirtiyor. CMG’nin daha önce Amazon, Microsoft ve Google gibi büyük teknoloji ve alışveriş şirketleriyle çalıştığı biliniyor.

404 Media’nın haberine göre şirket temsilcileri sayfa kaldırılmadan önce (LinkedIn dahil olmak üzere) sosyal medya platformlarında ‘Aktif Dinleme’ ile ilgili paylaşımlarda bulundu.

CMG, müşterilerinin bu dinleme verilerini kullanarak tüketicilerin çok özel demografik özelliklerini hedefleyebileceğini öne sürüyor. Bununla birlikte şirketin bu iddiasının arkasındaki teknoloji henüz doğrulanmış değil. Federal İletişim Komisyonu (FCC), yasal sonuçlara ve gizlilik sorunlarına yol açabilecek bu iddialar hakkında henüz yorum yapmadı.

Amazon’un Alexa’sı ve Google Home gibi akıllı cihazların patlamasıyla birlikte tüketiciler uzun zamandır cihazlarının konuşmaları dinleyebileceği ve kaydedebileceği endişesiyle yaşıyor.

Akıllı cihaz mikrofonları tarafından arşivlenmiş konuşmalar olsa da bunların reklamcıların veya şirketlerin eline geçtiği hiçbir zaman doğrulanmadı. Ancak reklam izleme yöntemlerinin giderek daha gelişmiş hâle gelmesi nedeniyle bu efsane yaygınlaştı. Şimdilik tüketicilerin gizlilik konusunu kendi başlarına ele almaları, dinleme ve veri toplama seçeneklerini kendi tercihlerine göre düzenlemeleri gerekiyor.

PEKİ TELEFONUMUN BENİ DİNLEMESİNİ NASIL ENGELLERİM?

Eğer bu konuda endişeliyseniz mikrofonunuzu nasıl kapatacağınızı bilmenizde fayda var. Bunun için ideal çözüm, uygulamalar arasında verilen mikrofon izinlerini gözden geçirmek ve sanal asistanları devre dışı bırakmak.

Siri gibi sanal asistan uygulamalarını kapatmanın yanı sıra, sosyal medya platformları gibi diğer uygulamaların da mikrofonunuza erişmesini engelleyebilirsiniz.

PEKİ UYGULAMALARDA MİKROFON ERİŞİMİ NASIL DEVRE DIŞI BIRAKILIR?

iOS cihazlarda mikrofon erişimini devre dışı bırakmak için Ayarlar > [belirli bir uygulama] > Mikrofon’u kapatın.

Android cihazlarda mikrofon erişimini devre dışı bırakmak için Ayarlar > Uygulamalar > Uygulama Yöneticisi > [belirli bir uygulama] > İzinler’e gidin ve ardından ‘Mikrofonu Kapat’ı seçin.

Chase DiBenedetto, Mashable’da Sosyal Fayda muhabiri. /HÜRRİYET.COM.TR

En az 10 karakter gerekli